Günün Sözü

Aşk, büyüktür ama sonsuz değildir.

Honore de Balzac

Pazar, Aralık 27, 2009

KİMİN SAMİMİ OLDUĞUNU SAĞIR SULTAN DUYDU KÖR ADAM GÖRDÜ...


Sevgili blog sakinleri.Bugün benim için çok önemli bir gün.Çünkü sevgili blog yöneticisi Serkan kardeşimin de davetiyle aranıza katılmış bulunuyorum.Ve hemen ilk günden gündemimizi de oldukça meşgul eden ve Türkiye'nin geleceği için önemli bir viraj olan şu an parlementoda da konuşulan "Demokratik Açılım" hakkında bazı tespitlerde bulunacağım.
Son iki yıla kadar insanların konuşmasını bırakın telaffuz etmesinin bile söz konusu olamayacağı bir çok konuda artık insanlar düşüncelerini özgürce ifade edebiliyorlar.Hatta bu özgürlük öyle bir noktaya geldiki bugün dünyanın en özgür, en liberal ülkelerinde bile konuşamayacağınız bir çok şey rahatça dile getirilir oldu.Evet biz Türkiye'nin Hukukun üstün olduğu,insanların temel hak ve özgürlükler noktasında kısıtlanmadığı, herkesin din, mezhep ve etnik kökeni ne olursa olsun kardeşçe yaşadığı bir ülke olmasının özlemindeyiz.Ama hiçbir kimsenin binlerce vatan evladımızın, binlerce sivil vatandaşımızın yitirilmesinden sorumlu olan bir kişininin propagandasını yapmaya izin vermeye hakkı yoktur.Buna dünya üzerinde hiç bir hukuk sistemi izin vermez.
DTP kapatılmadan önce devlet tamda adımlar atmaya başlarken, sınırları belli olmayan bir açılımın sınırları belirlenmeye başlarken, kendisini "halkının temsilcisi olarak"gören bazı kişiler daha önce halkının haklarını savunduğunu iddaa ederken bir anda sadece bir kişinin cezaevinde odasının "17"cm2 küçük olmasını,temsil ettiğini düşündüğü Kürt kökenli vatandaşlarımızın haklarına değişmesi (değişmesi diyorum çünkü gündemi değiştirerek yapılması muhtemel şeylerin önüne geçtiler) sanırım kimin samimi olup olmadığını açıkça ortaya koymuştur.
  Şunu kimse inkar edemez.Türkiye Cumhuriyet tarihinde hiç olmadığı kadar insanların konuşamayacağı şeyleri konuşur hale geldi.Bizler olaya sadece Kürt kardeşlerimiz üzerinden yapılan özgürlükler diye bakmamalıyız.İyi bir hukuk sistemi zaten tüm vatandaşların ihtiyaçlarına cevap verecektir.Bir çok aydının dediği gibi aslında hükumet başta ismi yanlış koyarak iliği yanlış iliklemeye başlamıştır.Atılacak olan adımlara temel hak ve özgürlükler üzerinden bakılması lazım.Yoksa Türk ile Kürt yüzyıllarca bu topraklarda yaşayan iki kardeştir.Kardeşi kardeşe kırdırmak isteyenlerin oyununa gelmeyelim.
Sağduyu ve akılcılık her şeyin üstünden gelecektir.

HAFTANIN SÖZÜ
  "Bizim ezilmeye tahammülümüz olmadığı gibi ezmeye ve ezilene de tahammülümüz yoktur.Tek bir gayemiz vardır o da insanca yaşamak ve yaşatmak.Hepsi bundan ibarettir."

Hiç yorum yok: