
Türkiye, geride bıraktığımız yılda bölgesinde ve dünyada çok etkin bir diplomosi trafiği yaşadı.Başta komşularıyla olmak üzere Güney Amerika'dan Afrika'ya bir çok ülkeyle temaslarını sıklaştırdı.
Davutoğlu ile birlikte gelen "Komşularımızla 0 problem" anlayışı aslında yıllardır ülkemizde süregelen bir takım korkularıda aza indirmiş durumda.Aslında izlemiş olduğu strateji meyveleri- ni çok kısa bir sürede vermeye başladı diyebiliriz.Davutoğlu şunu çok iyi biliyor.Türkiye komşularıyla ilişkilerini en üst seviyeye çıkaramadığı sürece yıllardır olduğu gibi kendisini gelişmekte olan ülkelerin arasından çıkaramayacaktır.Dünyanın hangi köşesinde vardır ki komşularıyla sürekli sorunları bulunsun ve aynı zamanda gelişmiş ülkeler arasında olsun.Bunun hiçbir örneği yoktur.
Komşularımızla yaşanan sorunların ve karşılıklı silahlanmanın tüm bölge ülkelere zararı inanılmaz derecede yüksektir.Bu ortamdan faydalanan tek bir kesim vardır o da başta silah şirketleri olmak üzere kendini gelişmiş ülke olarak gören insan kanıyla beslenen ülkelerdir.
İşte Yunanistan...Dış borçlarını ertelemek zorunda kaldı.Bu durumda global kriz etkin bir rolü vardır fakat şunu da unutmamalı ki Türkiye ile Yunanistan karşılıklı silahlanma yarışındadır.Yunanistanda biz gibi savunmaya yüksek miktarda bütçe ayırmakta. Bunun haklı gerekçeleri olabilir ama bu tür bölge ülkelerine zarar veren eylemleri engellemek için maksimum diplomasi, 0 problem parolası bütün bu yarışı en aza indirecek ve artık başta ülkemiz olmak üzere devletler bütçelerini demir yığınlarına değil milletinin refahı için harcayacaklardır.
Dış ilişkilerde 0 problem ilkesini sonuna kadar destekliyorum.Çağdaş, medeni, modern bir Türkiye için 0 problemden başka bir çıkış yolu yoktur. Fakat şunuda göz ardı edemeyiz.Bizim dışarıda etkin rol oynamamız için içeride sorunların çözülüp istikrarın yakalanması şarttır.Davutoğlu bunuda düşünüyordur sanırım. Saygılar...
Davutoğlu ile birlikte gelen "Komşularımızla 0 problem" anlayışı aslında yıllardır ülkemizde süregelen bir takım korkularıda aza indirmiş durumda.Aslında izlemiş olduğu strateji meyveleri- ni çok kısa bir sürede vermeye başladı diyebiliriz.Davutoğlu şunu çok iyi biliyor.Türkiye komşularıyla ilişkilerini en üst seviyeye çıkaramadığı sürece yıllardır olduğu gibi kendisini gelişmekte olan ülkelerin arasından çıkaramayacaktır.Dünyanın hangi köşesinde vardır ki komşularıyla sürekli sorunları bulunsun ve aynı zamanda gelişmiş ülkeler arasında olsun.Bunun hiçbir örneği yoktur.
Komşularımızla yaşanan sorunların ve karşılıklı silahlanmanın tüm bölge ülkelere zararı inanılmaz derecede yüksektir.Bu ortamdan faydalanan tek bir kesim vardır o da başta silah şirketleri olmak üzere kendini gelişmiş ülke olarak gören insan kanıyla beslenen ülkelerdir.
İşte Yunanistan...Dış borçlarını ertelemek zorunda kaldı.Bu durumda global kriz etkin bir rolü vardır fakat şunu da unutmamalı ki Türkiye ile Yunanistan karşılıklı silahlanma yarışındadır.Yunanistanda biz gibi savunmaya yüksek miktarda bütçe ayırmakta. Bunun haklı gerekçeleri olabilir ama bu tür bölge ülkelerine zarar veren eylemleri engellemek için maksimum diplomasi, 0 problem parolası bütün bu yarışı en aza indirecek ve artık başta ülkemiz olmak üzere devletler bütçelerini demir yığınlarına değil milletinin refahı için harcayacaklardır.
Dış ilişkilerde 0 problem ilkesini sonuna kadar destekliyorum.Çağdaş, medeni, modern bir Türkiye için 0 problemden başka bir çıkış yolu yoktur. Fakat şunuda göz ardı edemeyiz.Bizim dışarıda etkin rol oynamamız için içeride sorunların çözülüp istikrarın yakalanması şarttır.Davutoğlu bunuda düşünüyordur sanırım. Saygılar...

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder