

Son günlerde gündem o kadar çok değişir olduki, sokaktaki vatandaşın her şeyi takip edebilmesi imkansız hale geldi.Ergenokon,Kürt açılımı,DTP'nin kapatılması,kozmik oda ve daha bunları anlamlandırıp idrak etmeye çalışırken şimdide Balyoz darbe planı.
Birde birileri varki onların derdi başka.Birileri varki onların öncelikleri, düşünceleri başka.Onlar aç karınlarını doyurmaya çalışan, çocuğunun okul harçlığını,bebeğinin mamasını,bakkala olan borcunun peşindeler.Ama onları hatırlayan yok.Onlar iki kez hatırlanıyor.Biri yerel diğeri de genel seçimlerde.Bu zamanların dışında maalesef onları hatırlayan yok.Yani koyun can derdinde, kasap et derdinde.
Bütün bunları söylerken tabi ki darbe iddaları araştırılmasın,devletin kurumları içerisinde ki derin yapılanmalar göz önüne serilmesin demiyorum.Ama Şeyh Edebali'nin dediği gibi "İnsanı yaşat ki devlet yaşasın.".Bugünkü durumda Şeyh Edebali'nin söylediğiyle çok yakın.Vatandaş yaşayamıyor ki devleti yaşatmaya çalışasın.
Taraf gazetesi muhabiri Mehmet Baransu'nun iddalarıyla ülkede yer yerinden oynamışa benziyor.İddanamede adı geçen sanatçılar,aydınlar,iş adamları hep bir ağızdan bu planı lanetleyen açıklamalarda bulunuyorlar.Ama birde iddalarla karşı karşıya kalan Askeriye var.Genelkurmay Başkanlığı iddaları yalanlıyor,Taraf gazetesinin ortaya attığı Balyoz Harekatı Planı'nı dış güçlere karşı hazırlanan bir tatbikat programı olduğuna dair açıklama yapıyor.Peki soruyorum size.İddaların doğruluğu veya yanlışlığını bir kenara koyun.Biz vatandaş olarak bütün bunlardan ne anlıyoruz.O zaman şu aklımıza geliyor değil mi? Kendini aydın olarak görenler ,hukukçular,siyasetçiler bütün bunları tam olarak açıklayamazken, bütün haberleri sadece ana haber bültenlerinden dinleyen biz halkında bir anlam verebilmesi imkansız oluyor tabi.
"Türk Silahlı Kuvvetleri yıpratılmaya çalışıyor.TSK düşmanları çoğalıyor.".Bu iddalar hiç birimize uzak değil.Hepimizin kulağında olan bir cümle.Aslında haklılık payı olan bir sav.Ancak şunu da unutmamak gerekir ki Askerin yapmış olduğu siyasete müdahaleler Türkiye'yi onlarca yıl geriye götürdüğü aşikar.Sadece hayal edin.Çünkü hayal etmesi bile bana müthiş haz veriyor.61,71,80,97, e-muhtıra...Bütün bunlar yaşanmamış olsa düşünsenize demokrasimiz,sanayimiz,ekonomimiz ne seviyede olurdu?1980 yıllarında ekonomik yönden bir çok benzerliğimiz bulunan İspanya ile şu anki durumumuz ortada.
Çok önemli bir sürece girmiş bulunuyoruz.Bu süreçte çok ağır faturalar ödemek zorunda kalan birileri olabilir.Ama şu bir gerçek.Artık Türkiye'de hiç bir şey eskisi gibi olmayacak.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder