Günün Sözü

Aşk, büyüktür ama sonsuz değildir.

Honore de Balzac

Pazar, Şubat 28, 2010

SAVAŞ BARIŞTIR...


SAVAŞ BARIŞTIR
ÖZGÜRLÜK KÖLELİKTİR
BİLGİSİZLİK KUVVETTİR

Tam bundan 62 yıl önce 1948 yılında yazmış George Orwell. Bin Dokuz Yüz Seksen Dört isimli romanında.
Bugün bu sözleri daha iyi anlıyoruz.Çünkü söylemiş oldukları o dönemden çok bugünün dünyasını tanımlıyor.
Irak, Afganistan,Pakistan,ve belkide yarın İran.Tabi Chavez'li Venezuela da sırada bekleyenlerden.
Bugün bizler birer robot değiliz.Ama robotlaştırılma yolunda hızla ilerleyen bir sürecin içerisindeyiz.Bunu anlamak açısından günlük ne yaptığınıza bakmanız yeterli.Bizler sadece bize sunulan şeylerden faydalanabilmekte ve sadece yapmamızın uygun görüldüğü davranışlarda bulunabilmekteyiz.
Savaş Barıştır.Ancak savaşla insanlar size inanabilir.Ancak savaşla insanlar, olmayan düşmanlara düşmanlık besleyerek sizi besleyebilir.Ancak savaşla insanlar sizin iktidarınız altında boynunu eğebilir.
Irak'a girerken öne sürülen sebep neydi.Irakta nükleer silah vardı.Ve Amerika Irak'a girip koltuğuna kurulduğunda ortada ne silah vardı ne de nükleer.Ve yedi yıl geçti.Koltuk rahat gelmiş olacak ki bir türlü kalkamadı ABD.
Özgürlük Köleliktir.Ve yine öne sürülen nedenlerden birisi.Demokrasi getiriyoruz.Özgürlük getiriyoruz.Bu gün bakıyorsunuz her gün binlerce insan ölüyor çocuklar silahlar içerisinde büyüyor ve insanlar canlarından,mallarından,namuslarından emin olmadan gözleri açık uyuyorlar.Özgürlük paranoyasıyla çıkılan yolun sonu kölelikten başka bir şeyin olmadığı görülüyor.Kaldı ki hiç bir millete,topluma başka bir milletin özgürlük ve hakları verdiği de çok az görünen bir hadisedir.Yani kimse kimseye karşılıksız ve çıkarsız bir hak vermez yardımda bulunmaz.
Bilgisizlik Kuvvettir.Eğitimli ve araştıran soru sormayı bilen biri karşısında mı daha güçlü olusunuz; yoksa cahil yani bilgisiz biri karşısında mı iktidarınızı kabul ettirebilirsiniz?Sanırım vermiş olduğunuz cevap ikincisinden başka bir şey değil.Bunu da günümüz dünyasıyla karşılaştıracak olursak; bizler eğlenceye,kafamızı yormayacak işlerle o kadar çok meşgul oluyoruz ki bazen gerçeklerden uzaklaşıyoruz.Bir tarafa odaklanırken diğer taraftan önemli gelişmeleri gözümüzden kaçırıyoruz.Belkide böyle düşünce sistemine sahip olmamız isteniyor bizden ve bizde bu oyun içerisinde birer piyon olarak yer almaktayız.Fakat bu oyunda da kazananlar her zaman şahlar oluyor galiba.
Bütün bunları George Orwell'in tam 62 yıl önce söylemiş olduğu önemli sözlerden çıkarmış bulunuyoruz.Gerçekten o, yaşamış olduğu kısa zamana rağmen gelecek açısından çok önemli öngörülerde bulunmuş ve yine o dönem için birer ütopya görünen bu düşünceler şimdi gerçeğin ta kendisi olmuş gibi...Saygılar.

Hiç yorum yok: